Sphere: Pointers
ACT Description:
This pointer refers to the last object acted upon. Этот указатель
обращается к объекту последний акции. CONT Description: This pointer
is unique to items, and refers to the object this item is contained
in. Этот указатель уникален для итима, и обращается к объекту
итима.
FINDID Description: This
pointer finds the first instance of the suffixed ID on the prefixed object
and uses that. Needs to be suffixed with a valid item ID, and prefixed
with a character pointer. For example:
SRC.FINDID.i_sword_long.NAME Этот указатель находит первый случай the
suffixed ID на объекте и используется. Должен быть suffixed c имеющимся ID
итима, и prefixed чара ???
FINDLAYER(<INTEGER>) Description:
This pointer finds the first item in the specified layer on another
object, and points to that. Needs to be prefixed with a character pointer.
For example: SRC.FINDLAYER(1).NAME -- Look at the Item Variables section
for a list of layers that can be used. Этот указатель находит первый
итим в указанном слое на другом объекте, и указывает на него. Должен быть
prefixed c чаром ???
FINDTYPE Description: This
pointer points to the first instance found of the specified type on the
prefixed pointer. Needs to be suffixed with a valid TYPE. For example:
SRC.FINDTYPE.T_WEAPON_SWORD.NAME Указывает на первый случай, найденный
указанного типа ???
LINK Description: This
pointer is unique to items, and refers to the UID contained in the item's
LINK variable. Указатель на уникальный итим ???
SRC Description: This
pointer refers to the object that set off the trigger. Обратится к
объекту, активировавшему обращение.
TARG Description: This
pointer refers to the last target. Обращается к последней цели.
TOPOBJ Description: This
refers to the object at the "top", in a series of containers. So if you
have an item inside a few backpacks, inside your backpack, and you're
using topobj from a trigger on that item, topobj would refer to the
player. Обращается к объекту в .... Если вы имеете итим в рюкзаке,
внутри нескольких мешков, и вы используете TOPOBJ то обращение будет к
игроку ???
UID Description: This
pointer refers to a specific UID, which should follow UID, in this format:
<UID.04000f3c.NAME> Обращается к определённому UID, который
следует за UID, в этом формате.
|