|
Spheretables.scp
[RESOURCES]This section should contain a listing of
the files you want SPHERE to load when it starts up, and the
order of them. Add extra files you want it to load at the END
of this section, not the beginning. Files in the scripts
directory set in your sphere.ini are automatically loaded,
whether they're listed in this section or not. Эта секция
должна содержать список файлов, которые сфера должна загрузить
при старте, и их порядок загрузки. Добавите дополнительные
файлы, в конец листа, если вы хотите чтобы они были загружены
в конце. Файлы в директории scripts определённой в вашем
sphere.ini будут загружены независимо от того, прописаны они в
этом листе или нет.
[MAP < integer >]SIZE Variable type: Integer
array Description: This is the largest x and y coordinates
of the map0.mul. Самые большие координаты x и y в файле
map0.mul
WRAPX Variable type: Integer Description: The point
at which the map is "wrapped" to the other side. When the
player hits this X coordinate, his X coordinate will be set to
1, or if he hits 0, his X coordinate will be set to
this. Координата, где карта будет замкнута. Если игрок
попадает в эту координату Х, то его координата станит1, а если
игрок попадет в координату 0, то его координата станет Х.
WRAPY Variable type: Integer Description: Similar to
WRAPX, but for Y wrapping. Такое же замыкание, но по оси Y.
[OBSCENE]This section contains words that will be
filtered out for clients with the "Filter Obscenity" checkbox
marked in their options. Этот блок содержит слова, которые
будут заставлены псевдографикой, если он выбрал этот пункт в
опциях своего клиента.
[BLOCKEMAIL]This section contains e-mail domains that
will not be accepted for people seeking to create accounts. A
listing looks like thiS: @yahoo.com Этот блок содержит
концовки емайлов, при подачи которых в создании акаунта будет
отказано.
[NOTOTITLES]This section contains the different
titles that will show up for different levels of fame and
karma. The levels at which the titles listed in this section
are applied to players are hardcoded. Здесь находится
слова, которые пишутся у плауера, которые обозначают уровень
его фейма и кармы.
[PLEVEL < integer >]These sections control what
commands are available to a character if his plevel is equal
to or greater than Здесь пишется, какие команды
доступны игроку в зависимости от его уровня доступа в игру.
[ADVANCE]INT DEX STR Variable type:
Integer Description: This controls the advancement rate for
each stat. Need more info on exactly how these work.
[STARTS]This section contains a list of possible
starting locations for players. Эта секция содержит список
возможных стартов для нюби игроков
[RUNES]This section contains the words of power used
for casting spells. Здесь записаны волшебные слова для
колдовства.
[COMMENT]The COMMENT sections can be anywhere, and
there can be more than one. Anything in a COMMENT section is
ignored by the server. Здесь находится COMMENT, тут этого
может быть много, это все игнорируется сервером.
[SKILL < integer >]DEFNAME Variable type:
String Description: This is an alternate name that can be
used when referring to this skill. Дополнительное название,
которое может использоваться для манипуляций со скилами.
KEY Variable type: String Description: The skill that
this is used for? Скилл, для которого это используется.
TITLE Variable type: String Description: This
determines the title a character that has this as his best
skill will have. Как будет называться профессия игрока,
если этот скил будет самым высоким.
PROMPT Variable type: String Description: This is the
system text that will show up when this skill is used. Это
текст системы, который будет писаться, если время для
повторного использования скилла ещё не наступило
DELAY Variable type: Decimal Description: The seconds
this skill will wait before happening after it's been
used. Сколько секунд нельзя будет использовать этот навык,
после его применения.
BONUS_STATS Variable type: Integer Description: Need
more info on this Неизвестно
BONUS_STR Variable type: Integer Description: Need
more info on this Неизвестно
BONUS_INT Variable type: Integer Description: Need
more info on this Неизвестно
BONUS_DEX Variable type: Integer Description: Need
more info on this Неизвестно
STAT_STR Variable type: Integer Description: Need
more info on this Неизвестно
STAT_INT Variable type: Integer Description: Need
more info on this Неизвестно
STAT_DEX Variable type: Integer Description: Need
more info on this Неизвестно
[SKILLCLASS < string >]This section lets you
define skill caps, stat caps, and more. Look in the default
spheretables.scp for an example of how it works. Этот блок
определяет skill caps, stat caps, and more. Предлагают
смотреть файл spheretables.scp что бы понять что они сказали.
[AUTOR] |
Информация взята с q1.ru |
|
|