Sphere: Переменные зон.
Refer to these with REGION, for
example, .show REGION.ACCOUNTS Обращение к ним происходит через REGION,
например: .show REGION.ACCOUNTS CLASS Variable type:
Integer Description: This determines the icon of the area shown in
SPHEREmap. Определяет изображение зоны, показанной в
SPHEREmap.
DEFNAME Variable type:
String Description: This allows a secondary name for a region to be
set, should be used mainly for upgrading naming conventions from 51a to
newer ones. Вторичное имя зоны, должен использоваться главным образом,
для совместимости сферы 51a с более новыми.
EVENTS Variable type: String
Array Description: The REGIONTYPE for this area. For examples, look in
sphereregion.scp. REGIONTYPE для этой зоны. Для примера, посмотрите
файл sphereregion.scp.
FLAGS Variable type:
Hexmask Description: This determines how this region acts in numerous
ways. The following values are valid: Опредиляет какой эффект имеет
данная зона. region_antimagic_all 00001 All magic banned here. Любая магия
- запрещена. region_antimagic_recall_in 00002 Teleport, recall in, and
mark are banned. Телепорт, реколл и марк - запрещён.
region_antimagic_recall_out 00004 Can't recall out of here. -
region_antimagic_gate 00008 Can't cast gate here. Невозможно каставать
портал. region_antimagic_teleport 00010 Can't teleport in this region.
Невозможно телепортироваться сюда. region_antimagic_damage 00020 No
harmful magic allowed here. Не позволено ни какое вредное волшебство.
region_flag_ship 00040 This is a ship region. ship commands. Это
корабль. Команды корабля. region_flag_nobuilding 00080 No building in
this area. Нельзя ставить дома. region_flag_globalname 00100 Make sure
the name is avail globally. - region_flag_announce 00200 Announce to
all who enter. Объявляется всем кто сюда входит.
region_flag_insta_logout 00400 Instant Log out is allowed here
(hotel). Позволяется мгновенный логаут. Гостиница.
region_flag_underground 00800 dungeon type area. (no weather). Зона
подземелья. Нету погодных эффектов. region_flag_nodecay 01000 Things
on the ground don't decay here. Вещи оставленные на земле ни исчезают.
region_flag_safe 02000 This region is safe from all harm. Это
безопасная зона от любого вреда. region_flag_guarded 04000 This region
is guarded. Гвард зона. region_flag_no_pvp 08000 Players cannot
directly harm each other here. Игроки не могут вредить друг другу.
GUARDED Variable type:
Boolean Description: When turned on, this region is guarded. Will
override the flag. Когда включено, то это гвардзона.
GROUP Variable type:
String Description: The group this region shows up under. For viewing
in Axis. Дополнительное название, для программы axis.
NAME Variable type:
String Description: The name of this region. Название зоны.
P Variable type: Integer
Array Description: The place players will appear when going to this
area with the GO command, also determines which MAPPLANE this region is a
part of. Место, где будут появляться игроки телепортирующиеся в этот
регион по команде .go название региона. Или телепортируемые в этот регион
другим способом.
RAINCHANCEL Variable type:
Integer Description: The chance that this region will get rain, in
percentage. Процент вероятности, с которой в этой зоне будет дождь.
SNOWCHANCE Variable type:
Integer Description: The chance that this region will get snow, in
percentage. Процент вероятности, с которой в этой зоне будет снег.
RECT Variable type: Integer
Array Description: Makes the defined rectangle a part of this region.
Can have more than one entry. Прямоугольные участки, которые очерчивают
местоположение зоны.
RESOURCES Variable type:
String Array Description: The resources that can be found in this
region. Ресурсы, которые могут быть найдены в этой зоне.
SAFE Variable type:
Boolean Description: When turned on, this region is a safe zone. This
will override the flag. Когда включено, то это зона - безопасна.
TAG.GUARDID Variable type:
String Description: This is the ID, CHARDEF, DEFNAME, or DEF label of
the guards who will appear when called to that region's map area. Spawn
templates are currently not supported. Кто будет появятся, когда будут
зваться
гварды. Examples: TAG.GUARDID=c_Vampire_Guard_Male TAG.GUARDID={c_Vampire_Guard_Male
1 c_Vampire_Guard_Female
1} TAG.GUARDID=RANDOM_Vampire_Guards Submitted by Dubious
Advocate
TAG.GUARDOWNER Variable
type: String Description: This is the name of the guard's owners, for
display when players enter a region. For example, setting this to "Lord
British's" will make it say "You are now under the protection of Lord
British's guards". Имя владельца гвардов, для показа, когда игрок
входит в зону. Например, если "Lord British's", то будет написано "You are
now under the protection of Lord British's guards"
TITLE Variable type:
String Description: The title of the region. For example, "town of", or
"city of". Название зоны. Например город или деревня.
|